Aktuality


KLU - SKI

Nevíte jaký pořídit dárek pod stromeček. Co takhle klu-ski? Pro inspiraci uvádíme link na jedno z videí na youtube: http://youtu.be/3MHj_CLTJpI

 


Jak jíst při závodě - Strategický výživový plán od Enervit

Přichází čas pozdního léta a podzimu, kdy se pravidelně konají různé závody a soutěže. Převládají samozřejmě ty běžecké a cyklistické, proto jsme si pro Vás připravili doporučení, jak se na takový závod co nejlépe připravit po stránce stravy.

Jak jíst, abyste zaběhli co nejlepší výsledek:

Běžné jídlo v posledních dnech před závodem:

-        v průběhu posledních tří dní před startem postavit jídelníček především na sacharidové potravě s nízkým či středním glykemickým indexem, tzn. rýže basmati, celozrnné těstoviny, ovesné vločky, pohanka, celozrnné pečivo – tyto druhy potravin by měly tvořit až 70% jídelníčku

-        večeře den před startem (cca v 18 hodin): opět bohatá na komplexní sacharidy (sacharidy s nízkým glykemickým indexem), tzn. celozrnné těstoviny, rýže, rizoto apod. (minimálně 70% z celé večeře)

-        před maratonem je vhodná i druhá večeře cca ve 21 hodin, a to např. formou ovesných vloček s jogurtem

-        ráno se nasnídat nejpozději 3 hodiny před startem: přijmout maximum sacharidů, málo bílkovin a žádný tuk (ovesné vločky s jogurtem, celozrnné pečivo či těstoviny s nízkotučným tvarohem, jáhlová kaše)

-        před závodem určitě nepřijímat žádné rychlé cukry (sladkosti, sušenky apod.)

 

Výživa pro 3-4 hodinový závod (např. maraton)

Před závodem

  • protikřečový Enervit Magnesium Sport
    • připravit nápoj z 1 sáčku a vypít jej se snídaní
  • unikátní sacharidové želé Enervit PreSport
    • přijmout 1,5 hodiny před zahájením rozcvičování
    • doplní energii s dlouhodobým a postupným uvolňováním
    • nerozkolí hladinu krevního cukru, čímž ideálně připraví tělo na dlouhodobý výkon
    • velmi dobře stravitelný (obsahuje pouze sacharidy), nezatěžuje žaludek
  • aminokyseliny BCAA v Enervitam Sport
    • zamíchat do nápoje a vypít v průběhu 30 až 60 minut před startem závodu
    • zdroj důležitých aminokyselin BCAA pro podporu dlouhodobého výkonu (ochrana svalových vláken, zdroj energie)

Během závodu

  • průběžně na každé občerstvovačce pít iontový nápoj – bude pro Vás připraven hypotonicky naředěný Enervit G Sport
    • doplňuje energii, důležité vitamíny a minerály proti křečím a především samozřejmě tekutiny

-        každých 45´ přijmout koncentrovanou energii, a to v tomto pořadí:

  • energetický gel Enervitene Sport Gel (dejte si jej vždy před občerstvovačkou, ať jej můžete vždy zapít)
    • v čase 45´ a 135´ závodu
    • doplní rychle využitelnou energii
    • zároveň dodá pomaleji se uvolňující zdroje energie
    • obsahuje BCAA pro ochranu svalových vláken a podporu energizace organizmu
  • energetické tablety Enervit GT Sport (rozkousat, nebo nechat rozplynout a rovněž zapít)
    • 2 tablety 5´ před stratem (rozhodně NE dříve)
    • 2 tablety v čase 90´ závodu
    • energetické tablety pro rychlé doplnění energie
    • sodík pro oddálení křečí, vitamíny pro podporu energizace organizmu
  • „koňská dávka“ energie Enervitene Sport Competition (koncentrovaná forma energie s kofeinem)
    • přijmout 30´ před cílem, nebo v případě náhlé únavy a vyčerpání v průběhu závodu (k čemuž by však dodržováním zde uvedených postupů nemělo dojít)
    • 60 ml vysoce rychle dostupné a vstřebatelné energie, která nakopne organizmus, oddálí únavu a „vyždíme“ poslední zbytky sil

Ihned po skončení závodu (v průběhu 30 minut) vypít regenerační nápoj:

  • Enervit R2 Sport
    • určený pro podporu regenerace po dlouhých a vyčerpávajících výkonech
    • podpoří rychlou a hlubokou regeneraci
    • optimální rozložení různých druhů sacharidů pro zpětné doplnění energie, která se budou určitě hodit v dalších dnech
    • obsahuje aminokyseliny BCAA a glutamin pro obnovu poškozených svalových vláken
  • do 90 minut po skončení výkonu pak přijmout lehké sacharidové jídlo, nebo druhou dávku Enervit R2 Sport

 

 

Výživa pro 1,5-2,5 hodinový závod (např. půlmaraton)

Před závodem

  • protikřečový Enervit Magnesium Sport
    • připravit nápoj z 1 sáčku a vypít jej se snídaní
  • unikátní sacharidové želé Enervit PreSport
    • přijmout 1,5 hodiny před zahájením rozcvičování
    • doplní energii s dlouhodobým a postupným uvolňováním
    • nerozkolí hladinu krevního cukru, čímž ideálně připraví tělo na dlouhodobý výkon
    • velmi dobře stravitelný (obsahuje pouze sacharidy), nezatěžuje žaludek

Během závodu

  • průběžně na každé občerstvovačce pít iontový nápoj – bude pro Vás připraven hypotonicky naředěný Enervit G Sport
    • doplňuje energii, důležité vitamíny a minerály proti křečím a především samozřejmě tekutiny
  • energetický gel Enervitene Sport Gel (dejte si jej před občerstvovačkou, ať jej můžete vždy zapít)
    • přijmout na 30-45´ závodu
    • doplní rychle využitelnou energii
    • zároveň dodá pomaleji se uvolňující zdroje energie
    • obsahuje BCAA pro ochranu svalových vláken a podporu energizace organizmu
  • „koňská dávka“ energie Enervitene Sport Competition (koncentrovaná forma energie s kofeinem)
    • přijmout 30´ před cílem, nebo v případě náhlé únavy a vyčerpání v průběhu závodu (k čemuž by však dodržováním zde uvedených postupů nemělo dojít)
    • 60 ml vysoce rychle dostupné a vstřebatelné energie, která nakopne organizmus, oddálí únavu a „vyždíme“ poslední zbytky sil

Ihned po skončení závodu (v průběhu 30 minut):

  • vypít regenerační nápoj Enervit R1 Sport
    • podpoří rychlou regeneraci po namáhavém výkonu
    • doplní energii pro obnovu vyčerpaných glykogenových zásob
    • obsahuje aminokyseliny BCAA a glutamin pro obnovu poškozených svalových vláken
  • do 90 minut po skončení výkonu pak přijmout lehké sacharidové jídlo, nebo druhou dávku Enervit R1 Sport

 http://www.enervitcz.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=242%3Ajak-jist-pi-zavod&catid=74%3Adoporuceni-pro-zlepseni-vykonu&Itemid=252&lang=cs

 


"Enervit Sport Nutrition Course 2012"

"Enervit Sport Nutrition Course 2012" za účasti italských a českých odborníků na výživu a sportovních es Martina Koukala, Stanislava Řezáče, Filipa Ospalého, Kataríny Hranaiové.
Několik typů jak dosáhnout kýženého úspěchu: před závodem Pre Sport (s
acharid s nízkým glykemickým indexem), při Enervitene Sport Competetion (koncentrát s rychlou energií a kofeinem) a po osvěčená R1 nebo R2 (maltodextrin a amynokyseliny) a to by v tom byl čert, aby to nesvištělo.


Podpora pro ZŠ Komenského a sportující mládež

Společnost Cetelem vyhlásila soutěž na hmotné zabezpečení škol. ZŠ Komenského se díky Oskaru Šretrovi zapojila do tohoto projektu. Aby škola získala finanční příspěvek na nákup sportovního vybavení ve výši 50.000,- je třeba hlasovat na stánkách Cetelem. Pokud škola v soutěži vyhraje (resp. dostane se mezi 8 projektů s největším počtem hlasů), tak se peníze použijí na nákup lyžařských setů, které budou k dispozici pro Přípravku. 

Hlasujte tedy prosím pro tento projekt!!!!

Více zde: http://www.olfincar-vella.cz/